"ביקור בהפתעה" בביה"ח 'איכילוב'; ציוד מתקדם ושקט מפתיע

    למעלה ממאתיים אלף חולים פוקדים את חדר המיון של איכילוב מידי שנה, והמספרים עולים משנה לשנה. באיכילוב אימצו את הטכנולוגיה שמתכוונים במשרד הבריאות להטמיע בכל בתי החולים, והודות לתורים הממוחשבים, המתנת החולים נראית שלווה יותר
    ארי וידר 2 Comment on "ביקור בהפתעה" בביה"ח 'איכילוב'; ציוד מתקדם ושקט מפתיע

    באנו לאיכילוב ביום שקט למדי ואולי לכן יצאנו מרוצים • ביקורת? אין הרבה: חדר המיון, בניגוד לחדרי מיון במדינת ישראל, מצוייד במערכת ממחושבת המונעת אי סדרים בהמתנה לרופאים

    צילום: Yossi Zeliger/Flash90
    למעלה ממאתיים אלף חולים פוקדים את חדר המיון של איכילוב מידי שנה, והמספרים עולים משנה לשנה. באיכילוב אימצו את הטכנולוגיה שמתכוונים במשרד הבריאות להטמיע בכל בתי החולים, והודות לתורים הממוחשבים, המתנת החולים נראית שלווה יותר
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר כשנכנסנו בשערי המיון של המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, חשנו שכאן מצפה לנו חוויה שונה מזו שהכרנו. אמנם, המיון הוא מיון, וההמתנה מייגעת גם כאן, אבל ב'מדינת תל אביב' כבר אימצו את הטכנולוגיה והכניסו לשימוש מערכת ניהול תורים ממוחשבת, שבאמצעותה יכול החולה לקבל בהודעת טקסט את מיקומו ומצב הבדיקות שנעשו בו.

    למעלה ממאתיים אלף חולים פוקדים את חדר המיון של איכילוב מידי שנה, והמספרים עולים משנה לשנה. באיכילוב אימצו את הטכנולוגיה שמתכוונים במשרד הבריאות להטמיע בכל בתי החולים, והודות לתורים הממוחשבים, המתנת החולים נראית שלווה יותר. אין המדובר כמובן בחולים קשים או מורכבים, אלה באלה שמסוגלים להתהלך או לחילופין אינם במצב מורכב מידי. אלו הקשים, מוכנסים על אתר לחדרי המיון ומטופלים בדחיפות הנדרשת, כמו בכל חדר מיון.
    חדר המיון באיכילוב מחולק למספר אגפים. ישנו המיון האמבולטורי מיון כירורגי, מיון פנימי, מיון אורתופדי והדמיה.

    המיון האמבולטורי מיועד למטופלים עם בעיות דחופות שאינן מסכנות חיים ולמטופלים המסוגלים לשבת בכיסא במשך רוב זמן הטיפול בהם. כשנכסנו במסגרת 'ביקור בהפתעה' בשערי המיון האמבולטורי דימינו לעצמנו שהגענו למרפאה ולא לחדר מיון. הריהוט מזמין, שקט שורר בחדר ההמתנה, חרף היותו מלא בחולים ובני משפחותיהם, ואנשי הצוות הרפואי מתרוצצים בין החולים.

    • עוד בנושא: ביקור בהפתעה ב'שערי צדק': המתנה מורטת עצבים וסחבת

    • עוד בנושא: ביקור בהפתעה בהדסה: שוק, מיטות במסדרון והמתנה לרופא

    המיון הפנימי והמיון הכירורגי נועדו לטפל במקרים רפואיים דחופים או מסובכים, שבהם יש צורך להשכיב את המטופל על מיטה כדי לאפשר טיפול. כאן חדר המיון כבר הפך דומה לחדרי המיון בבתי החולים שבהם ביקרנו. כאן כבר חזינו בתופעה של חולים השוכבים במסדרונות, אם כי מדובר היה במספר בודד של חולים ששכבו על מיטה במסדרון. התחושה בכלל הייתה של יום רגוע. סימוכין לכך מצאנו גם בדברי צוות מד"א שעם כניסתו לחדר המיון הפנימי לחש "היום רגוע כאן".

    בסמוך לחדר הטריאז' (האחות הממיינת) וחדר לקיחת הדמים והאק"ג, ישובים מספר אנשים שהגיעו זה עתה למיון וממתינים לתורם. מערכת הכריזה הממוחשבת מכריזה את מספר התור, והאיש מוכנס לאחות שתחליט על המשך דרכו. כאן, בניגוד למה שהורגלנו בחדרי מיון אחרים, מספר התור מוקרא ולא שם החולה, וכך נשמרת גם פרטיותו.

    שהינו במיון כשעתיים. במהלך שהותנו שם, שלא תואמה כמובן עם אף אחד מאנשי הדוברות של בית החולים, וזאת כדי שנוכל להתרשם באופן בלתי אמצעי מהטיפול במיון, הבחנו כי כניסת החולים לאחות הממיינת הייתה מהירה יחסית, ולרוב בוצעה תוך דקות ספורות מרגע כניסתם. ייתכן שהיה זה יום רגוע במיוחד, אם כי השעות, שעות הערב המוקדמות בהן שהינו, מאופיינים בדרך כלל בעומסים בחדרי מיון בישראל.

    לפתע חותך את השקט קול גבוה. אנו מבחינים באחד ממאבטחי בית החולים ניגש לחולה שמתווכח עם אחות. "אני לא זקוק לטיפול פסיכיאטרי. יש לי כאבים, לכן אני צועק". האחות מקשיבה בקשב רב, המאבטח ניצב דרוך, ולאחר כמה דקות, הרוחות נרגעות והחולה מקבל הבטחה שרופא בדרכו אליו.

    בינתיים ממשיכים להגיע חולים, מהלכים או שכובים על אלונקה, כשבצד ממתינים חולים אחרים לתורם, חלקם, לדבריהם זמן לא מועט, על מנת להמשיך בטיפול הרפואי.

    בביקורנו במקום בדקנו אף את התנאים הנלווים לביקור בחדר מיון. בין היתר בדקנו את עלויות השתיה והמאפים, כשבנקודה זו זוכה איכילוב לציון גבוה מבחינתנו, כאשר עלויות השתיה, בניגוד לכמה בתי חולים אחרים בישראל, היו סבירים יחסית. במכונות השתיה נמכרה שתיה קרה החל מ-5 שקלים. בדוכן לממכר שתיה ומזון שמוצב בסמוך למיון, המחירים כבר היו פחות מלבבים כאשר קפה הפוך נמכר בעשרה שקלים. ומאפה עלה אף הוא כ-10 שקלים.

    מהפכת קופיקס טרם הגיעה למיון איכילוב. למרות זאת, במיון מוצב בר מים עם מים קרים וחמים, ואף תיונים להכנת תה, חינם אין כסף. במיון אף מוצבים מספר מתקני הטענה לטלפונים ניידים חינם אין כסף. גם מחשבים מוצבים במיון האמבולטורי תחת הכותרת עמדת אינטרנט לשירות הקהל, אלא שהמחשבים, בזמן בדיקתנו לא פעלו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ש"ביקור בהפתעה" יגיעו לסורוקה……צפו להפתעות…

    2. 1

      מאד מוזר, בדיוק הראו בערוץ עשר שבאיכילוב מאד מפוצץ